Dzisiaj nadszedł czas na zbiór ciekawostek z różnych stron świata, z każdej kategorii. Często przeglądam artykuły różnej maści, czytam ...

67 Dodaj komentarz

Dzisiaj nadszedł czas na zbiór ciekawostek z różnych stron świata, z każdej kategorii. Często przeglądam artykuły różnej maści, czytam książki, natrafiam na coś przez co nagle doznaję olśnienia albo myślę "jak dobrze to wiedzieć", "człowiek uczy się przez całe życie"... Ciężko to zaklasyfikować do jakiejś tematyki albo wywodzić się o tym w nieskończoność. Może wy tak jak ja lubicie zbiory takich ciekawostek, od czasu zanurzyć się w nowinkach i niuansach, które czasami potrafią odmienić życie.

GROŹNE MYCIE
 Wiedziałyście o tym, że mycie mięsa przed jego obróbką może być groźne dla zdrowia? Ja nie miałam pojęcia. Przyczyną tego jest bakteria Campylobacter. Wysoka tempera podczas pieczenia czy smażenia oczywiście tę bakterię zabija, ale jeśli znajduje się na mięsie - a może, zwłaszcza na drobiu, rozprzestrzenia się wraz z kropelkami wody.
Od Kaś. Klub Kosmetyczny dopisuję, że mycie mięsa groźne jest przede wszystkim przed jego zamrożeniem.

POŚWIĘĆ 20 SEKUND NA...
...zjedzenie trzech orzechów brazylijskich. Oczywiście nie więcej, bo tuczą jak żadne inne. Mimo wszystko warto. Jeden orzech ma tyle selenu co cała puszka tuńczyka, a ten pomaga myśleć i wydajniej pracować. Przyda się bardzo ambitnym.

W TEMACIE ORZECHÓW POZOSTAJĄC...
...wiemy już, że na bystrość wpływają one bardzo dobrze, ale od niedawna wiemy też, które zrobią to najlepiej. W rankingu przodują orzechy brazylijskie, czego mogliśmy się domyślać z punktu wyżej. Po piętach depczą im też orzechy macadamia, które mają masę kwasu oleinowego, a ten genialnie wpłynie na włosy, o których dobry stan wiele z nas walczy każdego dnia.


TO ILE TO CUKRU?
Zastanawiałyście się kiedyś ile cukru jest w waszym kupnym napoju, soku czy coli? Policzenie tego jest bardzo proste. Na etykiecie jest podana liczba gramów cukru na porcję. Tę cyfrę należy podzielić przez 4, a wynik to ilość łyżeczek, które w tej porcji się znajdują.  

JAKI RYŻ WYBRAĆ
Ostatnio widziałam gdzieś zestawienie kilku rodzai ryżu, a że mój M pochłania je w ilościach ogromnych to wybór najlepszego zwrócił moją uwagę. W pierwszej rundzie walka była na zawartość białka (wygrane pogrubione):
Podravka bamsati 7g vs. Uncle Ben's basmati 9g
Risana jaśminowy 7,8g vs. Uncle Ben's jaśminowy 6,8g
Kupiec naturalny brązowy 7,1g vs. Podravka naturalny brązowy 8,4g
Risana ryż dziki 12,4g vs. Kupiec ryż dziki 8,6g
Drugie starcie to błonnik !
Uncle Ben's basmati 0,62g vs. Risana jaśminowy 0,9g vs. Podravka naturalny brązowy vs. Risana ryż dziki 4,1g
Jeśli dalej zestawić kaloryczność, to najzdrowszy okazuje się:
Risana jaśminowy 367 kcal vs Risana ryż dziki 364 kcal.
 Mamy zwycięzcę !

INTELIGENTNA SUSZARKA?
Może właśnie zastanawiacie się nad wyborem nowej, a ta okaże się waszym ideałem. Philips wydał suszarkę, nie zwyczajną, ale taką inteligentną, która za pomocą podczerwieni diagnozuje włosy i dobiera do nich odpowiednią temperaturę. Będzie dbała o nawilżenie waszych włosów. Koszt to ok. 370 zł. Szukajcie tej Moistrueprotect.

CO SKRYWAJĄ ETYKIETY - WYBÓR NAJLEPSZYCH JAJEK
Na wytłaczankach jajek często są różne oznaczenia, tylko my najpewniej nie wiemy co mają nam powiedzieć.
  • Cyfry od 0 do 3
    Mówią nam one o hodowli z jakiej pochodzą kury 0 - to ekologiczny chów, czyli szczęśliwe kury, które mają dostęp do wybiegu i naturalną karmę, 1 - to kury z dostępem do wolnego wybiegu, ale jaja znoszą na grzędzach, 2 - chów ściółkowy, to kury, które o wybiegu mogą pomarzyć, a 3 oznacza, że są one trzymane w ciasnych klatkach i nie mają dostępu do świeżego powietrza. Apeluję! Nie kupujcie takich jajek... !
  • A, B czy C?
    Mówimy tu o świeżości jajek. Te z literką A-ekstra są bardzo trudne do zdobycia. Są też najświeższe i nie mają więcej niż 7 dni od momentu spakowania. Większość w sklepach znajdziemy z oznaczeniem A lub B. C to jajka, które nie mają prawa się na nich znaleźć. 
  • Omega-3
    Daje nam znać, że kury były karmione paszą z dodatkiem zdrowych kwasów tłuszczowych. Powinny być z atestem. 
  • Białe czy brązowe?
    Nie ma to znaczenia, kolor skorupki zależy od rasy kury, która dane jajko zniosła. Nie wpływa to na jego wartości odżywcze i walory smakowe.

    Może wy też macie dla mnie jakieś ciekawostki w tym miesiącu?
    Coś was olśniło?



You may also like

67 komentarzy:

  1. O tym myciu mięsa nie miałam pojęcia, o zgrozo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo... czlowiek uczy sie cale zycie.

      Usuń
  2. Ojej, ale fajny post! Duzo ciekawych porad i informacji :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie niesamowicie, lubie zbierac takie ciekawostki :)

      Usuń
  3. Ciekawych rzeczy się tutaj dowiaduję. Nie miałam pojęcia o żadnej z tych rzeczy, które napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zanim o nich przeczytalam, tez nie mialam pojecia :D

      Usuń
  4. Ciekawy post, taką inteligentną suszarkę mogłabym mieć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem fajny pomysł na wpis, ile to się ciekawostek można dowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ja na moje nieszczescie najbardziej lubie te w karmelu :o

      Usuń
  7. bardzo lubie takie ciekawostki :) ja szczególnie przeczesuje internety w poszukiwaniu ciekawostek o danym kraju :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez to robie zanim gdzies wyjade :) fascynuje mnie inna kultura :)

      Usuń
  8. Ile ciekawostek :) Nowa suszarka z funkcją dbania o włosy to prawdziwy skarb dla każdej kobiety. A co do jajek- miałam kiedyś okazję zobaczyć jak wygląda chów kur, od których otrzymujemy jajka jedynki: 3 tysiące kur na małej powierzchni podobno wypuszczane na spacer raz dziennie. Już nie wspomnę o karmieniu paszą z pestycydami, antybiotykami i hormonami. Jak dla mnie- lepiej inwestować w wiejskie, które latają po podwórku samopas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ja mam to szczescie, ze mam babcie na wsi, ale jest juz kupowac sklepowe to lepiej wybrac mniejsze zlo :)

      Usuń
  9. Szkoda, że nie mogę jeść orzechów :( :/ a o numeracji jajek wiedziałam :) reszta informacji też ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooj, to na prawde boo, orzechy sa pyszne :)

      Usuń
  10. z tym mięsem to nie wiedziałam, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jak wiekszosc z nas, kazda myje przed obrobka :)

      Usuń
  11. Większość wiedziałyśmy bo w temacie żywienia już trochę siedzimy ale suszarka to dla nas nowość :P Bardzo fajny temat postu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O prosze :) ! To pewnie moglybyscie mnie wieloma rzeczami zaskoczyc, suszarka tez mnie kusi :D

      Usuń
  12. o tym miesie tez nie wiedzialam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawe to o mięsie. Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sie przerazilam lekko :), dziekuje :* wzajemmie :)

      Usuń
  14. Same ciekawostki, wszystko przydatne

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy post :) Teraz będę chrupać orzechy brazylijskie bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze, orzechy sa bardzo zdrowe, kilka dziennie nie zaszkodzi :)

      Usuń
  16. O tym mięsie to nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooj, ja takze wczesniej nic o tym nie wiedzialam.

      Usuń
  17. O mięsie i o cukrze - dobrze wiedzieć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z cukrem tez mi sie przydaje, chociaz to, ze jest go duza w takich napojach i tak jest wiadome :)

      Usuń
  18. No jak te orzechy tak tuczą to muszę jeść ich wiecej :D

    OdpowiedzUsuń
  19. ojej... a ja zawsze myję mięso przed smażeniem czy pieczeniem :(

    OdpowiedzUsuń
  20. stanowoczo we wszytskich napojach kupnych i przetworzonej żywności jest za dużo cukru, nawet pozornie tam gdzie byśmy się jej nie spodziewali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale przeraza mnie to jeszcze bardziej od kiedy to wyliczam ...

      Usuń
  21. kochana najlepszego na Święta!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne ciekawostki, dużo nowego się dowidziałam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o tym myciu mięsa, wolę kupić takie pakowane ze sklepu, co by nie myć właśnie:)
    Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od jakiegos czasu robie identycznie :)

      Usuń
  24. Zdrowych, Wesołych Świąt, spełnienia marzeń, samych sukcesów i realizacji celów oraz wszystkiego najlepszego Nowym Roku.:-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje i wzajemnie, szczesliwego Nowego Roku :)

      Usuń
  25. Ojej, mięso to ja zawsze myję! a ta suszarka jest baardzo kusząca :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooj mnie tez skusila i mam juz ja na wish liscie :)

      Usuń
  26. Mimo wszystko nie wyobrażam sobie nie myć mięsa przed jego usmażeniem :P
    Ale za to orzechy zacznę wcinać od zaraz! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta informacja w duzym stopniu przerazila :)...

      Usuń
  27. O myciu mięsa nie miałam pojęcia! Wiem, że jest siedliskiem bakterii i że łatwo się rozprzestrzeniają, ale mam nar=wyk mycia wsystkiego przez przygotowaniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry nawyk, tylko mieso jakos nie chce wspolpracowac :)...

      Usuń
  28. Podobno białe jajka są lepsze do ciast, ale nie wiem dlaczego :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, kolor nie ma wplywu na smak jajka :) Chodzi tu tylko o gatunek kur, chociaz moze sie myle?

      Usuń
  29. Ooo to z myciem mięsa mnie zaszokowało lekko O.o.
    Natomiast suszarka mnie zainteresowała, akurat zebrałam parę groszy z okazji Świąt ^^

    OdpowiedzUsuń
  30. O jajkach wiedziałam. O myciu mięsa też, szczególnie nie należy myć mięsa przed zamrożeniem jesli mamy zamiar je zamrozić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo tego z zamrazaniem nie wiedzialam, pozwole sobie dopisac :)

      Usuń
  31. moja czacha dymi :) Słyszałam o wielu tych rzeczach, ale o mięsie nie xDD

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję z całego serca za każdy komentarz! Wasze opinie są na wagę złota i działają jak motorek napędowy.

Z wielką chęci odwiedzam także wasze blogi, a na tych najbardziej interesujących zostaję na dłużej.